ח"כ ביטן: "אגודת ישראל מוכנה לפשרות בחוק הגיוס"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ ביטן: "אגודת ישראל מוכנה לפשרות בחוק הגיוס"

    חבר הכנסת דוד ביטן מתייחס לסערה סביב חוק הגיוס ואומר: "היחיד שמתעקש כרגע זה ליברמן. צריך לסיים את העברת חוק הגיוס בהקדם" • וגם, מה הוא חושב על האירוע ביום שישי בו נהרגה ערביה מאבנים שיודו לעברה?

    ביטן צילום: פלאש 90
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שוחח עם אפרים דוד בתכנית "הפוך על הפוך" והתייחס לחוק הגיוס ולדילמת הבחירות. "אגודת ישראל לא מתעקשת על החוק בשלמותו", אמר ביטן, "היחיד שמתעקש כרגע זה ליברמן. צריך לסיים את חוק הגיוס בהקדם".

    "מדובר בחוק צהל"י שאמנם לא שונה הרבה מהחוק הקודם אבל אולי יעמוד יותר במבחן משפטי", כשנשאל על עיקרון השוויון שלא חל בשני החוקים ואולי יביא לפסילת החוק המוצע, אמר: "עקרון השוויון לא יכול להיות בחוק הגיוס. יש אוכלוסיות פטורות מגיוס ואין שוויון גם כי לא דומה שירות של חייל קרבי בגולני לחייל בקריה".

    בנוגע לחוק הגיור, אותו הזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר, אמר חבר הכנסת ביטן: "זה נושא שאין לו פתרון בשנים הקרובות. דרעי יכול להגיש חוק כשר הפנים. מישהו מפריע לו? אבל הוא לא יצליח מאחר וזה נושא סבוך מאד".

    לדעתו: "צריך למצוא פתרון לאלו שגדלו פה בהווי הישראלי, אלה שעלו מברית המועצות וגדלו פה מגיל אפס".

    לסיום, נשאל חבר הכנסת ביטן על יידוי האבנים שגרמו למותה של הערביה בשומרון ביום שישי האחרון ואמר: "זה רצח לכל דבר. צריך לבדוק מי עשה את זה. ייתכן ואלו ערבים שטעו בזיהוי וחשבו שזה יהודים. נמתין לתוצאות הבדיקה".



    0 תגובות